Науковці дійшли
висновку, що для успішного психолого-педагогічного
впливу важливо, щоб у процесі сприйняття учнів брали участь
якнайбільше видів сприйняття. На першому місці за
важливістю та ефективністю в умовах використання ТЗН повинні бути
комбіновані зорово-слухові види сприйняття,
наступними є зорові та, нарешті, слухові.
"Золоте
правило дидактики", сформульоване Я. А. Коменськям,
стверджує: "...все, що тільки можна давати для сприймання чуттям, а саме:
видиме - для сприймання зором, чутне - слухом, запахи - нюхом, те,
що підлягає смаку - смаком, доступне дотикові - через
дотик. Якщо які-небудь предмети відразу можна сприйняти
кількома чуттями, нехай вони відразу сприймаються
кількома чуттями…".
Ознайомлення учнів з новими відеоматеріалами,
робота з персональним комп’ютером, використання інших аудіовізуальних засобів
надає можливість вчителю зробити свої уроки більш цікавими, насиченими і
продуктивними. Демонстрування відеоматеріалів викликає інтерес учнів, виникає
досить стійка мимовільна увага, що обумовлена яскравістю, динамічністю,
розмірами та контрастністю зображення, звуковим супроводом тощо. Саме цим
пояснюється міцне запам’ятовування учнями окремих, найбільш яскравих, емоційно
насичених кадрів.
Перед переглядом відео-фрагменту необхідно
ставити перед аудиторією певну проблему. При цьому такий перегляд не повинен
займати більше 10-15 хвилин заняття, тому що це може призвести до
перенапруження зорового та слухового аналізаторів учнів та як наслідок до
зниження працездатності в цілому.
Тому більш доцільним буде використання невеличких
відео-фрагментів (до 5-10 хвилин) і зміна навчальної' діяльності на занятті.
При цьому доречним буде використання не тільки матеріалів документального кіно,
а також відео-фрагментів художніх фільмів. Звичайно до матеріалів з художніх
фільмів слід відноситися дуже обережно, але саме вони дозволяють створити під
час заняття атмосферу певної епохи.
Крім того при вивченні історії повсякденності саме використання таких
відео-фрагментів дозволяє оздобити заняття оригінальним матеріалом для
реконструкції реалій щоденного життя людей у праці, навчанні, на відпочинку.
Тому більш доцільним буде використання невеличких відео-фрагментів (до 5-10 хвилин) і зміна навчальної' діяльності на занятті. При цьому доречним буде використання не тільки матеріалів документального кіно, а також відео-фрагментів художніх фільмів. Звичайно до матеріалів з художніх фільмів слід відноситися дуже обережно, але саме вони дозволяють створити під час заняття атмосферу певної епохи.
Крім того при вивченні історії повсякденності саме використання таких відео-фрагментів дозволяє оздобити заняття оригінальним матеріалом для реконструкції реалій щоденного життя людей у праці, навчанні, на відпочинку.
Немає коментарів:
Дописати коментар