Завдання олімпіад

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
9 клас
 (1 бал)
1. Козацько-селянське повстання у 1635 році очолив:
а) Дмитро Гуня
б) Марко Жмайло
в) Яків Острянин
г) Іван Сулима
 2. Укажіть прізвище діячів національно відродження на західноукраїнських землях:
а) І.Котляревський, І. Вагневич, В.Каппіст
б) М. Шашкевич, Я. Головацький
в) І. Котліревський, М.Костомаров
г) М.Костомаров, П. Пестель, Л.Головацький.
 3. «Ординація Війська Запорізького» була затверджена польським сеймом:
а) у 1625 р.
б) у 1630 р.
в) у 1621 р.
г) у 1638 р.
 4. Учасники національно-визвольної боротьби на Правобережжі у ХVІІІ ст. це:
а) конфедерати
б) опришки
в) гайдамаки
г) сердюки
 5. Вкажіть соціальні групи французького суспільства, які наприкінці ХVIII ст.  належали до буржуазії: (2 б.)
 8)   Банкіри
1)                                             Військові
2)      Підприємці
3)                                             Вільні селяни
4)      Духівництво
5)                                             Ремісники
6)      Торгівці
7)                                             Дворяни
6.З представлених країн назвіть: а) учасників третьої антифранцузької коаліції. б) учасників четвертої антифранцузької коаліції (2 б.):
1. Велика Британія                5. Росія
2. Австрія                               6. Угорщина
3. Пруссія                               7. Неаполітанське королівство
4. Швейцарія                          8. Швеція.
7. Установіть відповідність між подією та країною, з якою вона пов’язана (4 б)
А) Англія
1) Аустерліц
Б) Австрія
2) «Рейнський союз»
В) Німеччина
3) Континентальна блокада
Г) Росія
4) Тільзітський мир


8.Установіть відповідність між історичною особою та поняттями (6 б.)
1) Дантон
А) Лідер «шалених»
2) Марат
Б) Непідкупний
3) Робеспєр
В) Міністр юстиції та член Конвенту
4) Мірабо
Г) Друг народу
5) Жак Ру
Д) Розробник «Декларації прав людини і громадянина»
6) Лафайєт
Є) Граф, прихильник конституційної монархії


9.Розташуйте в хронологічній послідовності (2 б.):
1.Утворення Священного Союзу;
2. Проголошення Наполеона імператором;
3.Битва під Лейпцигом;
4.Бородінська битва;
5.Битва біля Аустерліца;
6.Трафальгарська битва;
7.Тільзітський мир.
10. Назвіть події, які відбулися в Російській імперії і Україні за часів Великої французької революції 1789 – 1799:   (5 б)
1. Ліквідація Гетьманства в Україні            6. Перехід до Росії західної Волині
2. Приєднання Криму до Росії                     7. Жалувана грамота дворянству
3. Перехід Галичини до складу Австрії      8. Другий розподіл Польщі
4. Повстання в селі Турбаях                         9. Закріпачення селян
                                                                         на Лівобережжі  і Слобожанщині
5. Вихід у світ «Енеїди»                               10. Переселення Чорноморського
І. Котляревського                                          козачого війська на Кубань

11. З якими історичними подіями  пов'язані ці назви: Задунайська Січ, «Сто днів», Чорна рада, Священний союз, Азовське козацьке військо (10 б)

12. Установіть відповідність між іменем гетьмана та угодою, укладеною ним з московським царем
(4 б)

1. І Самойлович
а) Коломацькі статті
2. Д. Многогрішний
б) пункти
3. Д. Апостол
в) Конотопські статті
4. І. Мазепа
г) Решетилівські статті

д) Глухівські статті
  
13. Співвіднесіть учасників  етапу національного відродження України з їхніми діячами: (4 б)
1. М. Цертелєв
а) «История Малой Росии»
2. І. котляревський
б) Працював у комісії для розгляду давніх, готував до публікації етнографічні та історичні
3. Т. Шевченко
в) зібрав 1400 українських пісень
4. З.Доленга- Ходаковський
г) «Опыт собрания старинных малороссийских песен»
д) «Історія Малоросії»

е) «Енеїда»

14. Установіть хронологічну послідовність подій: (4 б)
а) Білоцерківський мирний договір
б) Березневі статті
в) Переяславська рада
г) Зборівський мирний договір
 15. Хто на вашу думку Наполеон Бонапарт — геній, найвеличніший з тих, хто жили на землі, чи він — тиран та злочинець. (10 б)











І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства

9 клас
Завдання 1. Дайте короткі відповіді на питання:
1)             Назвіть дату прийняття Загальної декларації прав людини.
2)             Як називають правила, які визначають розуміння добра і зла, співвідношення порядності та безчестя, справедливості та несправедливості?
3)             Яка конституційна кількість народних депутатів у Верховній Раді України?
4)             Назвіть два основних види суб’єктів правовідносин.
5)             Назвіть дату прийняття нині діючої Конституції України.
6)             З якого віку настає кримінальна відповідальність?
 (6 б.)
Завдання 2. Розташуйте названі нормативно-правові акти в порядку зменшення їх   
                          юридичної сили та визначте вид кожного з них:
-                 Указ Президента України;
-                 Розпорядження київського міського голови;
-                 Наказ міністра освіти;
-                 Конституція України;
-                 Наказ ректора університету;
-                 Кримінальний кодекс України.
(3 б.)
Завдання 3. Визначте: чи скоєне правопорушення у наведених ситуаціях та якого
                          саме виду?
1)             Громадянин не сплатив за проїзд в автобусі.
2)             Хлопець вкрав у магазині цифровий фотоапарат.
3)             Працівник запізнився на роботу.
4)             Віруючий вживав м’ясо під час посту.
5)             Водій пошкодив взятий на прокат автомобіль.
6)             Школяр не поступився бабусі місцем в тролейбусі.
(6 б.)
Завдання 4. Дайте визначення поняттям:
                      1) дискримінація;                       2) крайня необхідність;
                   3) дієздатність;                        4) право законодавчої ініціативи.
(4 б.)
Завдання 5. Прокоментуйте ситуацію та визначте складові правовідносин, що виникають у наведеній ситуації:
Внаслідок буревію і відключення електрики підприємство «Хімчистка» не змогло вчасно виконати замовлення громадянки Савченко на чистку пальта.
(8 б.)
Завдання 6. Сформулюйте принципи:
                   1) презумпції невинуватості;  
                   2) моральної обумовленості правових норм.  
                   Спробуйте пояснити їх суспільну цінність і значення.
(8 б.)











Завдання І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства

10 клас

Завдання 1. Дайте короткі відповіді на питання:
1)        Яким терміном позначають осіб з подвійним громадянством?
2)        З якого віку настає адміністративна відповідальність?
3)        Яка тижнева норма робочого часу для працівників у віці від 16 до 18 років?
4)        Які форми власності передбачені Конституцією та законами України?
5)        Назвіть вищий орган в системі виконавчої влади України.
6)        Назвіть засновників класової (соціально-економічної) теорії походження держави і права.
(6 б.)
Завдання 2. Заповніть таблицю:
Функції
Державний орган
  або посадова особа
    Ухвалення рішення про прийняття до громадянства України
?
Офіційне тлумачення Конституції та законів України
?
Підтримання державного обвинувачення в суді
?
Тимчасове виконання обов’язків Президента України
у випадку дострокового припинення його повноважень
?

Розгляд і вирішення майнових суперечок між
юридичними особами
?
Призначення виборів Президента України у строки
передбачені конституцією
?
(3 б.)
Завдання 3. Поясніть відмінності між:
1)      англо-саксонською і романо-германською правовими системами;
2)      імперативними і диспозитивними правовими нормами.
(6 б.)
Завдання 4. Дайте визначення поняттям:
                   1) державний суверенітет;                2) референдум;
                   3) юридична особа;                              4) громадянське суспільство.
(4 б.)
Завдання 5. Прокоментуйте ситуацію та визначте складові правовідносин, що виникають у наведеній ситуації:
«Громадянин Шевченко звернувся до страхової кампанії «Сатіс» з приводу виплати страховки на його застрахований автомобіль, на який внаслідок буревію впало дерево.»
(5 б.)
Завдання 6. Визначте форму держави за поданим описом:
         «Раз на 5 років у країні всенародно обирають президента та депутатів парламенту.
         Президент очолює уряд і призначає на посади міністрів. Парламент видає закони, на які може 
         накладати «вето» президент. Держава поділяється на округи, якими керують призначені
         президентом губернатори. Дотримуються міжнародні стандарти в галузі прав людини.»
                      Свою відповідь обґрунтуйте.
(6 б.)
Завдання 7. Вирішіть юридичну задачу:
«16-річний Юрко пообіцяв своєму однокласнику Антону після уроків у міському парку дати постріляти із мисливської рушниці свого батька (поки він на роботі і не знатиме про це). Але після першого ж пострілу хлопців затримала міліція.»
                      Чи скоєно правопорушення? Яке? Ким? Проаналізуйте його склад та визначте
                      юридичні наслідки.
(5 б.)


Немає коментарів:

Дописати коментар