Завдання ІІ етапу олімпіади з історії
Завданя олімпіади з історії за 2014-2015 н.р.
Головні дати з історії України
Завдання
Завданя олімпіади з історії за 2014-2015 н.р.
Головні дати з історії України
Завдання
І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
9 клас
(1 бал)
1.
Козацько-селянське повстання у 1635 році очолив:
а) Дмитро
Гуня
б) Марко
Жмайло
в) Яків
Острянин
г) Іван
Сулима
2.
Укажіть прізвище діячів національно відродження на західноукраїнських землях:
а)
І.Котляревський, І. Вагневич, В.Каппіст
б) М.
Шашкевич, Я. Головацький
в) І.
Котліревський, М.Костомаров
г)
М.Костомаров, П. Пестель, Л.Головацький.
3.
«Ординація Війська Запорізького» була затверджена польським сеймом:
а) у 1625 р.
б) у 1630 р.
в) у 1621 р.
г) у 1638 р.
4.
Учасники національно-визвольної боротьби на Правобережжі у ХVІІІ ст. це:
а)
конфедерати
б) опришки
в) гайдамаки
г) сердюки
5. Вкажіть
соціальні групи французького суспільства, які наприкінці ХVIII ст. належали
до буржуазії: (2 б.)
8)
Банкіри
|
1)
Військові
|
2)
Підприємці
|
3)
Вільні селяни
|
4)
Духівництво
|
5)
Ремісники
|
6)
Торгівці
|
7)
Дворяни
|
6.З
представлених країн назвіть: а) учасників третьої антифранцузької коаліції. б)
учасників четвертої антифранцузької коаліції (2 б.):
1. Велика
Британія 5. Росія
2. Австрія 6. Угорщина
3. Пруссія 7.
Неаполітанське королівство
4.
Швейцарія 8.
Швеція.
7.
Установіть відповідність між подією та країною, з якою вона пов’язана (4 б)
А)
Англія
|
1)
Аустерліц
|
Б)
Австрія
|
2)
«Рейнський союз»
|
В)
Німеччина
|
3)
Континентальна блокада
|
Г)
Росія
|
4)
Тільзітський мир
|
8.Установіть
відповідність між історичною особою та поняттями (6 б.)
1)
Дантон
|
А)
Лідер «шалених»
|
2)
Марат
|
Б)
Непідкупний
|
3)
Робесп’єр
|
В)
Міністр юстиції та член Конвенту
|
4)
Мірабо
|
Г)
Друг народу
|
5)
Жак Ру
|
Д)
Розробник «Декларації прав людини і громадянина»
|
6)
Лафайєт
|
Є)
Граф, прихильник конституційної монархії
|
9.Розташуйте
в хронологічній послідовності (2 б.):
1.Утворення
Священного Союзу;
2.
Проголошення Наполеона імператором;
3.Битва
під Лейпцигом;
4.Бородінська
битва;
5.Битва
біля Аустерліца;
6.Трафальгарська
битва;
7.Тільзітський
мир.
10.
Назвіть події, які відбулися в Російській імперії і Україні за часів Великої
французької революції 1789 – 1799: (5 б)
1.
Ліквідація Гетьманства в Україні
6. Перехід до Росії західної Волині
2.
Приєднання Криму до Росії
7. Жалувана грамота дворянству
3.
Перехід Галичини до складу Австрії
8. Другий розподіл Польщі
4.
Повстання в селі Турбаях
9. Закріпачення селян
на Лівобережжі і Слобожанщині
5.
Вихід у світ «Енеїди» 10. Переселення
Чорноморського
І.
Котляревського
козачого війська на Кубань
11. З якими
історичними подіями пов'язані ці назви: Задунайська Січ, «Сто днів»,
Чорна рада, Священний союз, Азовське козацьке військо (10 б)
12.
Установіть відповідність між іменем гетьмана та угодою, укладеною ним з
московським царем
(4 б)
1. І
Самойлович
|
а)
Коломацькі статті
|
2. Д.
Многогрішний
|
б) пункти
|
3. Д. Апостол
|
в)
Конотопські статті
|
4. І.
Мазепа
|
г)
Решетилівські статті
|
д)
Глухівські статті
|
13.
Співвіднесіть учасників етапу національного відродження України з їхніми
діячами: (4 б)
1. М.
Цертелєв
|
а)
«История Малой Росии»
|
2. І.
котляревський
|
б) Працював
у комісії для розгляду давніх, готував до публікації етнографічні та
історичні
|
3. Т.
Шевченко
|
в) зібрав
1400 українських пісень
|
4.
З.Доленга- Ходаковський
|
г) «Опыт
собрания старинных малороссийских песен»
|
д)
«Історія Малоросії»
|
|
е)
«Енеїда»
|
14.
Установіть хронологічну послідовність подій: (4 б)
а)
Білоцерківський мирний договір
б) Березневі
статті
в)
Переяславська рада
г)
Зборівський мирний договір
15.
Хто на вашу думку Наполеон Бонапарт — геній, найвеличніший з тих, хто жили на
землі, чи він — тиран та злочинець. (10
б)
І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з
правознавства
9 клас
Завдання 1.
Дайте короткі відповіді на питання:
1)
Назвіть дату прийняття Загальної декларації прав людини.
2)
Як називають правила, які визначають розуміння добра і зла,
співвідношення порядності та безчестя, справедливості та несправедливості?
3)
Яка конституційна кількість народних депутатів у Верховній Раді
України?
4)
Назвіть два основних види суб’єктів правовідносин.
5)
Назвіть дату прийняття нині діючої Конституції України.
6)
З якого віку настає кримінальна відповідальність?
(6 б.)
Завдання 2. Розташуйте названі нормативно-правові акти в
порядку зменшення їх
юридичної сили та визначте вид кожного з них:
-
Указ Президента України;
-
Розпорядження київського міського голови;
-
Наказ міністра освіти;
-
Конституція України;
-
Наказ ректора університету;
-
Кримінальний кодекс України.
(3 б.)
Завдання 3. Визначте: чи скоєне правопорушення у
наведених ситуаціях та якого
саме виду?
1)
Громадянин не сплатив за проїзд в автобусі.
2)
Хлопець вкрав у магазині цифровий фотоапарат.
3)
Працівник запізнився на роботу.
4)
Віруючий вживав м’ясо під час посту.
5)
Водій пошкодив взятий на прокат автомобіль.
6)
Школяр не поступився бабусі місцем в тролейбусі.
(6 б.)
Завдання 4. Дайте визначення
поняттям:
1) дискримінація; 2) крайня необхідність;
3) дієздатність; 4) право законодавчої
ініціативи.
(4 б.)
Завдання 5. Прокоментуйте ситуацію та визначте складові
правовідносин, що виникають у наведеній ситуації:
Внаслідок буревію і відключення електрики
підприємство «Хімчистка» не змогло вчасно виконати замовлення громадянки
Савченко на чистку пальта.
(8 б.)
Завдання 6. Сформулюйте принципи:
1) презумпції невинуватості;
2) моральної обумовленості
правових норм.
Спробуйте
пояснити їх суспільну цінність і значення.
(8 б.)
Завдання І етапу Всеукраїнської учнівської
олімпіади з правознавства
10 клас
Завдання 1. Дайте короткі відповіді на питання:
1)
Яким терміном позначають осіб з подвійним громадянством?
2)
З якого віку настає адміністративна відповідальність?
3)
Яка тижнева норма робочого часу для працівників у віці від 16 до 18
років?
4)
Які форми власності передбачені Конституцією та законами України?
5)
Назвіть вищий орган в системі виконавчої влади України.
6)
Назвіть засновників класової (соціально-економічної) теорії походження
держави і права.
(6 б.)
Завдання 2. Заповніть таблицю:
Функції
|
Державний орган
або
посадова особа
|
Ухвалення рішення про
прийняття до громадянства України
|
?
|
Офіційне тлумачення Конституції та законів України
|
?
|
Підтримання державного обвинувачення в суді
|
?
|
Тимчасове виконання обов’язків Президента України
у випадку дострокового припинення його повноважень
|
?
|
Розгляд і вирішення майнових суперечок між
юридичними особами
|
?
|
Призначення виборів Президента України у строки
передбачені конституцією
|
?
|
(3 б.)
Завдання 3. Поясніть відмінності між:
1)
англо-саксонською і романо-германською правовими системами;
2)
імперативними і диспозитивними правовими нормами.
(6 б.)
Завдання 4. Дайте визначення поняттям:
1) державний суверенітет; 2) референдум;
3) юридична особа; 4) громадянське
суспільство.
(4 б.)
Завдання 5. Прокоментуйте ситуацію та визначте складові
правовідносин, що виникають у наведеній ситуації:
«Громадянин Шевченко
звернувся до страхової кампанії «Сатіс» з приводу виплати страховки на його
застрахований автомобіль, на який внаслідок буревію впало дерево.»
(5 б.)
Завдання 6. Визначте форму держави за поданим описом:
«Раз на 5 років у країні всенародно обирають президента та депутатів
парламенту.
Президент очолює уряд і призначає на
посади міністрів. Парламент видає закони, на які може
накладати «вето» президент. Держава
поділяється на округи, якими керують призначені
президентом губернатори. Дотримуються
міжнародні стандарти в галузі прав людини.»
Свою
відповідь обґрунтуйте.
(6 б.)
Завдання 7. Вирішіть
юридичну задачу:
«16-річний Юрко
пообіцяв своєму однокласнику Антону після уроків у міському парку дати
постріляти із мисливської рушниці свого батька (поки він на роботі і не знатиме
про це). Але після першого ж пострілу хлопців затримала міліція.»
Чи скоєно
правопорушення? Яке? Ким? Проаналізуйте його склад та визначте
юридичні
наслідки.
(5 б.)
Немає коментарів:
Дописати коментар